Friday, June 26, 2009

Saya ingat dah dilupa

Sejak kebelakangan nie sayang jarang ada masa untuk diri saya...terutama menulis dalam blog yang yang sudah lamer mengumpul habuk. Di sebabkan esok hari jumaat dan suami saya cuti..boleh la saya lepak sikitkan, saya pun membaca blog kawan kawan saya....meraka semua telah ditag oleh khemy
ya heran kenapa saya tak ditag sekali adakan saya sudah dilupa kan..takkan!!! jadi saya pun memeriksa la khemy punya blog...nasib nama saya ada..dan saya belom die lupa kan..:). Sudah lamer saya tak di tag..kadang kadang saya malas jugak tapi yang ni adalah sangat kelakar...terutama poe punya jawapan no 1. hahahaha..kalau bapak mertua saya dah tido tadi memang saya terguling guling atas karpet saya....control ayu la kan.. chesss..

ini ada lah tag saya..

TAG 1

1. Bekas kekasih saya adalah : saya ada beberapa...semuaya telah habis tarikh luput

2. Saya sedang mendengar : suara org org dlm tv serita pasal rumah

3. Mungkin saya patut: tido sekarang sebab anak sayang boleh bangun bila bila masa lagi

4. Saya suka : tido

5. Sahabat-sahabat baik saya : adalah mereka yang tau bahawa mereka adalah sahabat baik saya

6. Saya tak paham : kenapa org arab suka menekan hon kerata

7. Saya kehilangan : gelang tiffany saya

8. Ramai yang berkata : anak kedua saya rupa macam saya

9. Makna nama saya : cahaya...reena???

10. Cinta itu adalah : buta...?

11. Di suatu tempat, seseorang sedang : makan kebab?

12. Saya akan cuba : untuk membuat tau foo fah minggu ini

13. Ayat SELAMANYA membawa maksud : sampai bila bila

14. Telefon bimbit saya : baru saya dpt hadiah dari suami saya tapi i saya tak reti guna lagi

15. Bila saya terjaga dari tidur : i tgk periksa sama ada anak sayang ok ker tidak pastu saya tido balik

16. Saya paling meluat apabila : di tipu oleh org org kat sini

17. Pesta/Parti adalah : adalah masa masa ketika saya di universiti di england..hari hari adalah pesta

18. Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah : anak kucing yang suami saya taknak beli untuk saya

19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah : semua seronok kecuali ketika saya die utm semarak

20. Hari ini : adalah hari jumaat

21. Malam ini saya akan : tido lambat

22. Esok pula saya akan : bangun awal...lagi

23. Saya betul-betul inginkan : sebuah rumah kecik die tepi pantai

24. Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini : saya tak sempat nak fikir apa apa...anak sayang sedang melalak nak susu

25. Pusat membeli-belah atau arked permainan : kegemaran anak saya

26. Makanan Barat atau Jepun : jepun..saya kempunan

27. Bilik yang terang atau gelap: terang, saya benci menda yang malap malap terutama masa makan.

28. Makanan segera adalah : sesuatu yang saya dah lamer tak makan.

29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang : meh tido sini sayang..


Letih saya....ada satu lagi...

TAG 2

1. Apakah perasaan anda sekarang? mengantuk

2. Saya nak makan? sayang masih kenyang

3. Saya tak suka? semua jenis ular

4. Impian saya? anak anak saya menjadi org yang lebih baik dah sempurna dari saya

5. Haiwan yang saya tak suka? semua jenis ular

6. Saya harapkan? saya menjadi anak yang solehah, ibu yang mithali dan isteri yang power hahahaha...ohh dan safeia baik dari batuk

7. Jika boleh putarkan masa? saya takkan ubah apa apa..semua memang sudah ditakdir kan tuhan

8. Saya pada 10 tahun akan datang? entah la..saya tak fikir lagi...

9. Handphone saya adalah sebuah? beban pada saya...kalau boleh saya taknak gune handphone

10. Saya pernah bercinta sebanyak? sekali....kuikuikui

11. Kawan-kawan saya? org paling penting bagi saya selepas keluarga saya

12. Pernah dikhianati? hmmm...belom pernah lagi saya rase

13. Apa yang hendak anda lakukan terhadap orang yang mengkhianati anda? saya akan cakap..terima kasih semoga awak bahagia.

selamat malam......

10 comments:

Khemy said...

anda tak pernah dilupakan..cuma anda yang selalu lupa nak update blog..dan stalk blog kawan2..

haha..kan saya dah cakap, tag ini sangat kelakar..

p/s: adakah 'isteri yang power' itu isteri yang punya superpower?

p/s: po ling punya nombor satu memang menjadi isu..LOL

little miss kechik said...

kenapakah saya anda menjadi sayang?

dan ya, isu po ling telah menjadi satu kontroversi antara dua negara

hahahahhaha

khemy.. LOL bukan BM ya..

hahahahaha

a yummy mummy handbook said...

hahahaha....sangat lawak la.

Mom again said...

itulah yang saya terkeliru jugak. sayang = saya, terlalu mementingkan diri sendiri.
apalah dosa saya sebab saya suci???

a yummy mummy handbook said...

sayang..haha baru saya perasan ternyata kita semua ada masalah dgn bahasa ibunda....segan sayab:)

little miss kechik said...

mungkin anak2 kita harus di err.. (what is train in melayu??) untuk bercakap melayu.. proper melayu that is.. hehehhe!

eddie.. u want to be the first guinea pig? lulu.. ur next.. hahahah

Mom again said...

siapa cikgu BM kita?

ooohh.. sial, saya rasa ms woo???

Atiqah ur 2nd cousin said...

Pertama kali baca blog Kak Reena, terus suka entry yg satu ni.. Sungguh CUTE!

lynda illias said...

hi.. assalamualaikum reena..
ingat i lagi x?
haslinda illias...
classmate time kat sekolah kebangsaan seri manjung...
i nk add u kat fb tp xdpt..
ade pic kte time darjah 3...
tgk la tau..

a yummy mummy handbook said...

Hi lynda, i ingat la...how are u? my facebook is noreena ahmad murad.